Ny uke med «Kakekrigen» ikveld på FEM

Lars Lian, undertegnede og Fritdjof Nilsen

Lars Lian, undertegnede og Fritdjof Nilsen

Ikveld klokken 20.30 er det grand opening. Etter forrige ukes kjendisøkt så er det ikveld de virkelige stjernene slipper til. Et team med superdyktige amatørbakere skal ikveld røre, steke og presentere. Det er bare å glede seg!

Hvem vinner ukefinalen? Følg med tom torsdag på FEM så får du vite!

Hvem vinner ukefinalen? Følg med tom torsdag på FEM så får du vite!

7 thoughts on “Ny uke med «Kakekrigen» ikveld på FEM

  1. Hei:) Jeg så på kakekrigen i dag og så denne helt fantastiske kaken i introen til programmet. Den var litt som en mega smultring av sjokolade med melis. Er det din oppskrift?? Jeg she lett litt men med ingen lykke, det ser ikke ut som jeg finner den:( Har du den her eller vet du hvor den kommer fra?? Jeg skjønner hvis du ikke svarer, men du er helt super rå til å lage kaker. Hilsen Ada, 12<3

    • HEi Ada: Jeg bruker det man på engelsk kaller en bundt-pan. Legger ved en lenke her. Jeg har kjøpt min i utlandet men gjetter at velassorterte kjøkkenutstyrsbutikker vil kunne skaffe deg dette. Her er lenken:http://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=3736951 Når det gjelder oppskriften på kaken jeg bakte så er det en såpass lang stund siden nå at jeg er litt usikker på hvilken oppskrift jeg brukte. Men dersom du har en standard langpanne-sjokoladekake så er dette en deigtype som vil kunne gjøre seg fint i en slik form. Hilsen monica

  2. Hei 🙂 Jeg har sett programmet hvor deltakerne skal lage sjokoladekaker. Dere snakker om «kraftig» sjokoladesmak.. Jeg lager en langpannesjokoladekake som jeg gjerne vil skal få litt kraftigere sjokoladesmak. Hvordan får jeg til det? Er det bare å tilsette mer kakao eventuelt en annen type? (i oppskriften står det at det skal være 2 ss kakao. Jeg bruker freia bakekakao)

    • Hei- dersom du skal gå for det aller beste vil jeg anbefale deg å bruke kakao fra Valrhona. Dyrt men verd det. Hvis du synes den er for kostbar har Freia en type bakekakao som er noe mørkere. Hilsen Monica

  3. Hei! Jeg har sett på kakekrigen at de bruker bakeplater/bakeunderlag som ligner på marmor eller granitt. Stemmer det og hvor får man tak i en slik?

Legg igjen en kommentar

